خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/19 - 07:53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
علیپور:

برخوردهای سلیقه‌ای در مرز بازرگان تا پای جان مرزنشینان رفته است/این مشکل را از طریق وزرای کشور و اقتصاد دولت چهاردهم رفع می‌کنیم

نماینده مردم ماکو در مجلس دوازدهم، ضمن اشاره به مشکلات ناشی از محدودیت‌های ایجاد شده در مرز بازرگان برای مرزنشینان دارای کارت گفت: منتظر هستیم تا دولت چهاردهم تشکیل شود تا بتوانیم در این زمینه با وزرای کشور و اقتصاد نشستی داشته باشیم.

عمر علیپور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از عملکرد عوامل اجرایی در مرز بازرگان که عدم رعایت نظم لازم توسط آنها جهت عبور و مرور مرزنشینان دارای کارت مرزنشینی باعث فوت یک جوان روستایی در این منطقه شده بود، گفت: این حادثه در پی محدودیت‌هایی که هم عوامل اجرایی کشورمان و هم گمرک ترکیه در این مرز ایجاد کرده و مردم ناچار بودند ساعت‌های طولانی در این گرمای هوا در صف معطل بمانند، رخ داد.  

نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: البته بروز حادثه ناشی از انتظار طولانی مدت در صف و ازدحام جمعیت تنها برای این جوان رخ نداده و تعداد دیگری از افراد نیز جانشان به خطر افتاده که توسط نیروهای امدادی با احیای قبلی نجات یافتند.

وی یادآور شد: متاسفانه این محدودیت‌ها برای مرزنشینانی اعمال می‌شود که قصد دارند 5 کیلو بار که حق مسلم آنها است از گمرک تحویل بگیرند و این نوع رفتار سلیقه‌ای در حالی است که برخی افراد با استفاده از رانت بدون معطلی صدها کیلو بار وارد می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، تاکید کرد: هم‌اکنون منتظر هستیم تا دولت چهاردهم تشکیل شود تا بتوانیم برای رفع محدودیت ایجاد شده در این زمینه برای مرزنشینان با وزرای کشور و اقتصاد و رییس گمرک جمهوری اسلامی ایران نشستی داشته باشیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 380384
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار